sobota 29. září 2007

Filosofický rozměr používání webových aplikací

Před dvaceti lety jsem se poprvé dostal k osobnímu počítači. Zpočátku patřil mému zaměstnavateli a já u něj seděl jen v běžné pracovní době. O pár let později patřil mně, také jsem u něj seděl jen v pracovní době, ta už ale byla skoro dvojnásobná. Pak jsem měl jeden počítač v práci, druhý doma a celkem jsem u nich seděl ještě déle. Nakonec jsem přešel na laptopy a od těch už jsem nevstával skoro nikdy.

Neumím si představit, že bych neměl počítač -- svůj osobní počítač.

Vždy, když si neumím představit, že něco nemám, jde buď o poruchu fantasie, nebo ještě o něco horšího. Totální závislost na vlastnictví věcí mne děsí, protože ohrožuje mou svobodu. Z tohoto pohledu mne webové aplikace osvobozují. Mohu je používat na jakémkoli počítači, nejen na svém vlastním.

Jako jedna z významných výhod webových aplikací se vždy uvádí mobilita. Můžete je používat skoro kdekoli. Důležitá ale není jen nezávislost na místu. Důležitá je i možnost svobodné volby nevlastnit kus hloupého železa.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš čas věnovaný článku a za váš komentář. Všechny věcné připomínky, doplnění či otázky k danému článku rád zveřejním. Osobní vzkazy autorovi nebo jiné příspěvky bez informační hodnoty pro ostatní čtenáře budou z komentářů odstraněny, uvítám je však na adrese marek@sovavsiti.cz.