pondělí 18. února 2008

Šířka sloupce podle obsahu v tabulkách Google

V Excelu jsem často používal funkci autofit, neboli automatické nastavení šířky sloupců podle nejdelšího obsahu. V tabulkovém editoru Dokumentů Google mi tato funkce hodně chyběla... než jsem zjistil, že tam je také :-)

  1. Vyberte celý sloupec kliknutím na jeho záhlaví (A, B, C atd.). Aktualizace: jeden sloupec není třeba vybírat -- viz první komentář.
  2. Dvojklikněte na oddělovač v záhlaví mezi vybraným sloupcem a jeho sousedem vpravo.

Postup funguje i s více sloupci najednou, pokud je vyberete myší za současného držení klávesy Shift.

3 komentáře:

  1. Dobrý večer, tohle funguje v případě úpravy šířky jednoho sloupce i bez jeho předchozího výběru. Tzn. že stačí pouze poklepat na oddělovač.

    Mimochodem, tohle přece v MS Excelu funguje úplně stejně.

    OdpovědětVymazat
  2. Máte pravdu, jeden sloupec není třeba vybírat. A máte pravdu i v tom, že to v Excelu funguje stejně. Já jsem ale patřil k té méně šikovné většině, která na to jde přes menu :-)

    Díky za upřesnění.

    OdpovědětVymazat
  3. No ono to bylo z mé strany puntičkářství, ale z praxe vím, že takové detaily někdy můžou zatraceně ušetřit čas.
    Nicméně, není zač ;o)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš čas věnovaný článku a za váš komentář. Všechny věcné připomínky, doplnění či otázky k danému článku rád zveřejním. Osobní vzkazy autorovi nebo jiné příspěvky bez informační hodnoty pro ostatní čtenáře budou z komentářů odstraněny, uvítám je však na adrese marek@sovavsiti.cz.