neděle 2. listopadu 2008

Bookmarklety pro snadné hledání v různých jazycích

Vytvořil jsem sadu Bookmarkletů pro rychlé přepínání mezi výsledky hledání v různých jazycích. Můžete s nimi na jedno kliknutí přeskočit z anglického Googlu do českého nebo do Seznamu, ze Seznamu nebo českého Googlu do Googlu německého atd.

K čemu je to dobré

Vyhledávám téměř výhradně tak, že hledaná slova (dotaz) zadám do adresní řádky prohlížeče (v Chromu), resp. do jeho hledacího pole (ve Firefoxu). Před tím mohu určit, jakým vyhledavačem chci hledat, ale občas na to zapomenu nebo to nějak spletu, takže hledám třeba českým Googlem, i když chci hledat anglicky, nebo anglickým, i když si chci hledání omezit na češtinu. Bookmarklet mne v takovém případě rychle dostane na ty správné výsledky hledání.

Jak Bookmarklety použít

Bookmarklety zvolené z následujícího seznamu si "nainstalujete" přetažením myší do lišty záložek (bookmarků, favoritů) ve svém prohlížeči. Pokud lištu nepoužíváte, přidejte si je do normálních oblíbených odkazů, ale přepínání už pak nebude jen na jedno kliknutí. Když potom máte v prohlížeči zobrazené výsledky hledání Googlu (jakékoli národní verze) nebo Seznamu, stačí kliknout na příslušný bookmarklet a otevřou se vám výsledky v jiném jazyce či vyhledavači.

A teď konečně ty bookmarklety:

  • Google EN - přepne na Google.com v angličtině,
  • Google CS - přepne na Google.cz v češtině,
  • Google DE - přepne na Google.de v němčině,
  • Google FR - přepne na Google.fr ve francouzštině,
  • Seznam - přepne na Seznam.cz (překvapivě v češtině).

Chcete ještě jiné vyhledavače nebo jazyky? Pokud alespoň trochu umíte JavaScript, jistě si bookmarklety dokážete sami upravit. Já sám jsem si je upravil z vyhledávácích bookmarkletů Adama Kalseye. A pokud to nedokážete, napište mi do komentářů a já další možnosti přidám.

2 komentáře:

  1. Skvělé, přesně to co jsem potřeboval. Díky.

    OdpovědětVymazat
  2. Hele já mám nastaveno v chrome:
    G mezera něco - vyhledá něco v českym
    GE - anglickej
    GN - google.com/ncr (když už mě štve zaplacený upředňstnování odkazů)
    ...
    Pak mám ještě nahoře mezi v záložkách překlad do čestiny googláckým translatorem... spokojenost maximální.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš čas věnovaný článku a za váš komentář. Všechny věcné připomínky, doplnění či otázky k danému článku rád zveřejním. Osobní vzkazy autorovi nebo jiné příspěvky bez informační hodnoty pro ostatní čtenáře budou z komentářů odstraněny, uvítám je však na adrese marek@sovavsiti.cz.